Проведення перевірок фізичних осіб - підприємців, які надають послуги по перевезенню вантажів

Дата публікації:2 грудня 2019 р.

Планові перевірки фізичних осіб – підприємців (далі - ФОП) здійснюються відповідно до плану-графіка документальних перевірок , який оприлюднюється на веб - сайті ДПС України.

Кожен підприємець має можливість заздалегідь дізнатись про перевірку та підготуватись до неї.

До плану - графіка документальних перевірок включаються платники податків - фізичні особи, які мають найбільші ризики щодо несплати податків і зборів та порушення іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Однією з таких категорій платників є ФОП, які надають послуги по перевезенню пасажирів та вантажів та перебувають на загальній системі оподаткування.

На що слід звертати увагу ФОП, які здійснюють зазначений вид діяльності?

Особливістю оподаткування доходу, отриманого ФОП від здійснення діяльності з надання послуг по перевезенню пасажирів та вантажів, є те, що починаючи з 01.01.2017 року внесено зміни до ст.177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), згідно яких не включаються до складу витрат підприємця на загальній системі оподаткування, витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, зокрема технічне обслуговування, ремонт тощо власного або орендованого вантажного (легкового) автомобіля (пп. 177.4.5 п. 177.4 ст.177 ПКУ).

Одночасно, особливу увагу необхідно приділяти обліку витрат пального, яке використовується для здійснення такої господарської діяльності.

ФОП на загальній системі оподаткування має право включити до складу витрат вартість використаних пально-мастильних матеріалів тільки після одержання доходу, який безпосередньо пов'язаний з понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності, на підставі документально підтверджених первинних документів (угод, актів виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортних накладних, розрахункових документів, тощо).