Здійснюємо державну реєстрацію суб’єкта господарювання

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб–підприємців та громадських формувань» (надалі – Закон) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється управлінням з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради. Для зручності заявників з 04.05.2016 року запроваджено практику прийому документів щодо державної реєстрації суб’єктів господарювання в Центрі надання адміністративних послуг та його територіальних підрозділах у кожному районі нашого міста.

Окрім того, державну реєстрацію реалізують акредитовані суб’єкти та нотаріуси міста.

Взяття на облік усіх зареєстрованих юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців в органах державної статистики, податковій, Пенсійному фонді здійснюється в автоматизованому режимі, без участі заявника і використання паперових носіїв шляхом передачі відомостей з ЄДР до інших відомчих реєстрів.

Відділ надає послуги громадянам та суб’єктам господарювання відповідно до встановлених процедур та чинного законодавства.


Здійснення всіх реєстраційних процедур, а також видача витягів з ЄДР відбувається в термін, встановлений ст.26 Закону – протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

На сьогодні фактом, що підтверджує державну реєстрацію суб’єкта господарювання є наявність відповідного запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі – ЄДР). Відомості, що містяться в ЄДР є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом за їх надання стягується плата.

Виписка містить відомості про юридичну особу або її відокремлені підрозділи, або фізичну особу-підприємця і використовується для їх ідентифікації під час провадження господарської діяльності та відкриття рахунку в банку. Чинним законодавством не визначено термін дії виписки.

Управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, Наказами Міністерства юстиції України, Державної реєстраційної служби України, Цивільним та Господарським кодексами України та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують діяльність відділу.


Адреса управління з питань реєстрації виконкому міськради:

50101, м. Кривий Ріг, площа Молодіжна, буд. 1.

Фактична адреса державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців:

50057, м. Кривий Ріг, майдан Праці, буд. 1, 2-й поверх
Телефони:
  • (0564) 90-51-53 – державні реєстратори, кім №2
  • (0564) 90-51-63 – державні реєстратори, кім №3
  • 098 986 26 59 – державні реєстратори
Режим роботи
державних реєстраторів:
  • понеділок, середа: 8:30-12:30 – 13:00-17:00 – надання консультацій, прийом та видача документів (кабінети 2,3);
  • вівторок, четвер, п’ятниця: 8:30-12:30 – 13:00-16:00 – надання консультацій, прийом та видача документів (кабінети 2,3);

Державні реєстратори інформують:

Для того щоб фізична особа придбала статус підприємця, йому необхідно здійснити державну реєстрацію фізичної особи-підприємця, відповідно до Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Для реєстрації громадянин, який має реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер), може звернутися особисто або через уповноважену ним особу, а може направити необхідні документи поштою з описом вкладень або по електронній пошті з описом, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі.

При подачі документів особисто громадянин зобов'язаний пред'явити паспорт. Якщо документи подає уповноважена особа, вона пред'являє свій паспорт та довіреність, оформлену у нотаріуса із зазначенням повноважень. У разі ж направлення документів поштою необхідно нотаріально посвідчити підпис фізичної особи на заяві про державну реєстрацію.

Для зручності громадян прийом документів на реєстрацію бізнесу здійснюють:

Центр адміністративних послуг «Віза»:
пл. Молодіжна, буд. 1 (1-й поверх), 50101, м. Кривий Ріг,
Територіальні підрозділи Центру:
  • Металургійний район: Виконавчий комітет Металургійної районної у місті ради, пр. Миру, буд. 42, каб. 7
    Телефон: (0564) 90-67-78
  • Довгинцівський район: Виконавчий комітет Довгинцівської районної у місті ради, вулиця Дніпропетровське шосе, буд. 11, каб. 108
    Телефон: (0564) 71-55-57
  • Покровський район: Виконавчий комітет Покровської районної у місті ради, вулиця Шурупова, буд.2, каб 108
    Телефон: (056) 440-32-20
  • Інгулецький район:
    • Виконавчий комітет Інгулецької районної у місті ради, площа Гірницької Слави, буд. 1, каб.120
      Телефон: (0564) 406-50-60
    • Адміністративна будівля виконавчого комітету Інгулецької районної у місті ради, вулиця Гірників, буд.19, каб.11 (житловий масив Інгулець)
      Телефон: (0564) 22-23-40; 22-11-18
  • Саксаганський район: Виконавчий комітет Саксаганської районної у місті ради, вулиця Володимира Великого, буд. 32, каб. 119
    Телефон: (0564) 64-31-55
  • Тернівський район: Виконавчий комітет Тернівської районної у місті ради, вулиця Короленка, буд. 1А
    Телефон: (0564) 35-00-36
  • Центрально-Міський район: Територіальний підрозділ Центру надання адміністративних послуг "Муніципальний центр послуг м.Кривого Рогу" у Центрально-Міському районі, проспект Поштовий, буд. 84, каб.13
    Телефон: (0564) 90-21-65
  • Всі державні та приватні нотаріуси міста:
  • Акредитований суб’єкт: КП «Парковка і реклама» (майдан Праці, 1)
    Телефон: 404-98-90
Згідно зі ст. 18 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" громадянином, який має намір стати підприємцем подаються такі документи:
  1. заява про державну реєстрацію фізичної особи-підприємцем;
  2. заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової і митної політики, - за бажанням заявника;
  3. нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування - для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності.

  4. Нагадаємо, що право на заняття підприємницькою діяльністю (без згоди батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування) має фізична особа з повною цивільною дієздатністю, що досягла 18 років.

    Всі документи, що подаються, заповнюються тільки державною мовою (українською).

    Відповідно до п.7 ст. 18 забороняється вимагати додаткові документи для проведення реєстраційної дії, якщо вони не передбачені ст. 18 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

    При заповненні заяви необхідно вказати основні види діяльності, якими планує надалі займатися підприємець. Правильна назва і код виду діяльності беруть з КВЕД.

    Отримані документи приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається заявнику з відміткою про дату надходження документів або ж висилається рекомендованим листом поштою (якщо документи надійшли поштою).

При невідповідності документів вимогам, що пред'являються або ж їх поданні не в повному обсязі держреєстратор має право відмовити в реєстрації.

Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації

Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:

  • документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);
  • текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
  • документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;
  • документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;
  • заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;

Підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є:

  • подання документів або відомостей не в повному обсязі;
  • невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15  Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
  • невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
  • невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

  • Зупинення розгляду документів здійснюється протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після надходження документів, поданих для державної реєстрації.
  • Зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації громадських формувань, здійснюється у строки, встановлені статтею 26 цього Закону.
  • Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх подання.
  • Повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення та рішення суб’єкта державної реєстрації про зупинення розгляду документів розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти.
  • У разі подання документів, необхідних для усунення підстав для зупинення розгляду документів, протягом встановленого строку розгляд документів поновлюється.
  • У разі поновлення розгляду документів обчислення строку розгляду документів, поданих для державної реєстрації, і проведення реєстраційних дій починається з дня подання документів, необхідних для усунення підстав для зупинення розгляду документів.
  • Документи, що потребують усунення підстав для зупинення розгляду документів, повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.

Відмова у державній реєстрації

  • документи подано особою, яка не має на це повноважень;
  • у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
  • не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
  • документи суперечать вимогам Конституції та законів України;

Підстави для відмови у державній реєстрації фізичної особи - підприємця:

  • документи подано особою, яка не має на це повноважень;
  • у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
  • не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
  • наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;
  • наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як фізична особа - підприємець.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.

Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб’єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації розміщуються на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.

У разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації, повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.

Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Якщо причин для відмови в реєстрації немає, то держреєстратор на підставі даних реєстраційної картки вносить запис про проведення реєстрації до Єдиного державного реєстру, після чого заводить на підприємця окрему реєстраційну справу.

Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення держреєстрації фізичної особи - підприємця і є датою його державної реєстрації.

Термін держреєстрації не може перевищувати двох робочих днів з дати надходження документів для реєстрації.

Не пізніше наступного робочого дня з дати держреєстрації фізичної особи - підприємця, держреєстратор видає (надсилає поштою) виписку з Єдиного державного реєстру.

Згідно зі ст. 43 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» держреєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати держреєстрації фізичної особи - підприємця зобов'язаний передати органам статистики, ДПС, ПФУ повідомлення про проведення держреєстрації та відомості з реєстраційної картки для постановки фізичної особи - підприємця на облік.